חוקר פרטי

למקצוע חוקר פרטי יש דימוי אפל. רבים נוטים לדמיין את המשרד הממוקם במרתף אפוף עשן סיגריות, בקצה סמטה חשוכה. בלש פרטי נחשב למקצוע "מפחיד" בעייני הציבור, וזאת בעיקר בזכות הוליווד ואין ספור ספרי מתח בלשיים.

את האמת? גם אנחנו חשבנו כך לפני שנכנסו למקצוע הזה לפני שנים רבות. הדימוי המסוקס של גבר לא מגולח, כובע רחב שוליים שמסתיר את רוב הפנים, מעיל גשם ארוך וצלקת לאורך הלחי, היו מקובעים גם אצלינו.

האמת רחוקה שנות אור מהדימוי. חוקר פרטי, או בלש פרטי כפי שהציבור אוהב לכנות אותנו, הינו מקצוע המחייב לב רחב, תבונה גדולה, ונסיון חיים עשיר. אנו יושבים במשרד מואר ומפנק, משתמשים בציוד חדיש ומגוון, ולא מפסיקים לחייך ולהרגיע את הלקוח בתוך מצוקתו הרבה.

המקצוע הזה של חקירות פרטיות מחייב לימודים ואימונים ארוכים, לפני קבלת התעודה המיוחלת של חוקר פרטי ממשרד המשפטים. לאחר שנים רבות נוספות בתור חוקר פרטי, יכול החוקר הפרטי אם עמד בתנאים לקבל אף רשיון משרד חקירות, ובכך למעשה להתקשר ישירות עם הלקוחות.

חשוב להבין את חוק חוקרים פרטיים כדי לא לעשות לעצמכם נזק בהליך של חקירה פרטית- רק משרד חקירות מורשה משרד המשפטים יכול לנהל לכם חקירה פרטית ולהציגה בפני בית המשפט בבוא העת. חוקר פרטי ללא רשיון משרד חקירות יכול לעבוד רק מול משרד חקירות, ולא ישירות מול הלקוח.

אם נפגשתם עם אדם אשר מציג עצמו כחוקר פרטי או משרד חקירות, דירשו לראות תעודה. אם האדם מתחמק ואומר שהתעודה במשרד, או באוטו, או בבית, או כל תירוץ אחר, דעו כי רוב הסיכויים שמולכם ניצב מתחזה.

משרד חקירות הינו רשיון שלוקח שנים רבות להשיגו, וכך גם רשיון חוקר פרטי. מרגע שיש לחוקר רשיון, הוא הולך עם התעודה בכיסו בכל זמן, ומוכן להציגה בגאווה לכשיידרש.

דעו, לרוב משלם חוקר פרטי מחיר גבוה מאוד בפן המשפחתי והאישי בגלל המקצוע אותו בחר. אבל, וזה אבל חשוב מאוד- תוצאות העבודה הקשה שווים לגמרי את המחיר.
קיים סיפוק גדול מאוד לכל חוקר פרטי לראות שתוצאות העבודה הקשה שלו הועילו ללקוח ושיפרו את חייו, ולו במעט.

כמה עולה חוקר פרטי?

רבים שואלים כמה עולה חוקר פרטי, ולכך אין תשובה חד משמעית או אחידה, ויש לכך סיבה פשוטה למדי- אין תיק חקירה פרטית אחד דומה למשנהו. כל חקירה פרטית דורשת אמצעים שונים בכדי להגיע לתוצאות, וכל כלי עבודה מופעל בצורה שונה בהתאם לתא השטח בו מתבצעת החקירה.

ניתן לפרט כי המחיר לכל תיק חקירה מורכב למעשה ממספר הכלים אותם המשרד צריך להפעיל בתיק, ומורכבותם באותו התיק.

התמחור מתבצע על פי רוב לפי- שעות מעקב, חקירה בכיסוי, חקירה כלכלית לפי רמת המורכבות הנדרשת מהלקוח, שעות משרד, ועוד ועוד.

לכן כאשר שואלים לגבי כמה עולה חוקר פרטי, כדאי לדבר איתנו קודם, לפרט את הבעיה, ואז נוכל לתת לכם הצעת מחיר לביצוע תיק חקירה שיפתור לכם את הבעיה.